کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی بازرگان

معرفی کتاب«ذوالفقار»

شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۵۳ ق.ظ

ما خوبی‌ها و بدی‌ها را با تشبیه و استعاره توصیف می‌کنیم... از کلمات وام می‌گیریم تا مقصود را بیان کنیم و مقصود هرچه بزرگتر و دست نیافتنی‌تر، وصف آن نیز سخت‌تر و پیچیده‌تر...  واژگانی برای بیان و توصیف یک زندگی پُرشکوه، آن هم در چند خط! بهتر دیدیم که در میان کلمات و خطوطِ نقش بسته بر دفتر یادها و تصویرها به دنبال گمشدۀ خویش بگردیم.

"ذوالفقار" دفتری است از خاطره‌ها و یادهای سردار مهربانی، نوشته‌هایی پراکنده از روزهای دور و نزدیک که نیم‌نگاهی نیز به حیات پُرارزش سرباز سرافراز انقلاب دارد.
این کتاب به خاطراتِ شهیدانِ هم‌رزمِ سپهبد شهید قاسم سلیمانی از زبان این سردار امنیت می‌پردازد، خاطراتی  مربوط به سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۳ و بیانگر دوران دفاع مقدس، دوران فرماندهی لشکر 41 ثارالله در کرمان و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، و مجاهدت‌های جبهۀ مقاومتِ سوریه و عراق است. همچنین تحلیل‌های نابی از چرایی بسیاری از اقدامات ایران در دوران دفاع مقدس و اقدامات جمهوری اسلامی و سپاه قدس در عرصه بین الملل دارد. پاسخ و تحلیل مبنایی به پرسش‌هایی نظیر چرا وارد سوریه و عراق شدیم!؟

کتاب ذوالفقار دربردارندۀ خاطراتی ناب و دست اول است که خواننده را به تفکری عمیق وامی‌دارد. زاویۀ دید و نگاه متفاوت حاج قاسم به خوبی در این نوشته‌ها نمایان است و همین جهان‌بینی خاص و الهی، مخاطب را به تحلیل‌های روشنی از ابعاد گوناگون شخصیت او می‌رساند. همچنین حدود ۱۰۰ صفحه از این کتاب به انتشار تصاویری منحصربه فرد و دیده نشده‌ از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده شده است. تصاویری که پابه‌پای کلمات، روزهای پُرحادثه‌ای را زنده می‌کند.

  • Bazargan Pl

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی